Train Sim World 3: BR Class 33
W 1957 roku złożono zamówienie na partię lokomotyw spalinowo-elektrycznych, które miały trafić do regionu południowego British Railways. Znane wówczas pod nazwą BRCW Type 3 były budowane jako lokomotywy Bo'Bo' dla mieszanego ruchu, wyposażone w silniki Sulzer o mocy 1550 KM, dzięki którym mogły rozpędzać się do prędkości maksymalnej 137 km/h. Z uwagi na zamontowane na nich urządzenia elektryczne Crompton Parkinson po dziś dzień są one zwane mianem „Cromptons”. Klasyczna lokomotywa BR Class 33 pojawia się w Train Sim World 3, aby rozpocząć pracę na zabytkowe trasie, jako lokomotywa spalinowa.
Pierwsze BRCW Type 3 zeszły z linii produkcyjnej w 1959 r. i rozpoczęły pracę w grudniu tego samego roku. Początkowa partia 65 lokomotyw została dostarczona do 1961 r., a druga partia została ukończona do 1962 r. – łącznie 98 lokomotyw w 3 głównych wariantach.
Po wejściu do regularnej eksploatacji lokomotywy Type 3 szybko stały się podstawą ruchu kolejowego w całym regionie południowym, a w szczególności w dywizji południowo-wschodniej. Obsługiwały tam najważniejsze połączenia pasażerskie i towarowe do Dover, pociągi transportujące stal między Sheerness a Willesden, pociągi wiozące cement, pociągi inżynieryjne i wiele innych. Były również wykorzystywane na południowym zachodzie, gdzie część lokomotyw została wyposażona w zespół trakcyjny SR, dzięki czemu mogły obsługiwać pociągi zmiennokierunkowe do Salisbury i Weymouth, które wyruszały z londyńskiego Waterloo.
Ogromny sukces w transformacji kluczowych połączeń w regionie południowym sprawił, że lokomotywy Class 33 zyskały wielu zwolenników i to prawdopodobnie dzięki temu 29 z ich egzemplarzy przetrwało do dziś, w tym kilka posiadających certyfikaty głównych linii, co stanowi niezwykłe osiągnięcie jak na niemal 60-letnią flotę. Dwie z zachowanych lokomotyw – D6566 (33048) i D6575 (33057) „Seagull” (pol. mewa) – znalazły nowy dom na trasie West Somerset Railway. Obie są sprawne i przystrojone w klasyczne zielone malowanie BR.