Train Sim World 3: BR Class 52
Lokomotywa BR Class 52 powstała jako maszyna do obsługi najważniejszych połączeń ekspresowych. Dni swojej świetności spędzała, mknąc na linii Western Region BR, ale teraz cieszy miłośników kolei na zabytkowych torach.
W 1955 roku opublikowano plan modernizacji British Railways. Plan ten przewidywał stopniowe wycofywanie lokomotyw parowych we wszystkich regionach na rzecz nowoczesnych lokomotyw spalinowych. Chociaż większa część sieci przystała na technologię spalinowo-elektryczną, w Western Region przybrano inne podejście – tutejszy przewoźnik postanowił dążyć do unowocześnienia kolei za pomocą przekładni hydraulicznej.
W nadchodzących latach wyprodukowano kilka maszyn do różnych zadań, ale żadna nie przypominała lokomotywy „Western”, która po raz pierwszy zjechała z linii produkcyjnej na początku lat 60. XX wieku. „Western”, zbudowany z zastosowaniem niemieckiej technologii spalinowo-hydraulicznej, został wyposażony w dwa silniki. Gwarantowało to siłę uciągu znacznie większą, niż u poprzedników tej maszyny.
Class 52 rozwijała prędkość maksymalną 145 km/h, ale nieoficjalna dokumentacja wskazuje, że mogło to być nawet 177 km/h. Mimo to zdefiniowała ona standard dla ekspresowych połączeń GWR na przestrzeni lat 60. i 70. XX wieku, udowadniając skuteczność napędu spalinowo-hydraulicznego. Dominacja lokomotywy trwała zaledwie do 1977 roku, kiedy to zastąpiły je nowe maszyny BR Class 50 i flagowe składy High Speed Train przewoźnika British Rail.
Do eksploatacji muzealnej trafiło zaledwie 7 spośród 74 lokomotyw, i chociaż nie wszystkie zestarzały się z godnością, część lokomotyw wciąż działa i kursuje po swoim domu, West Somerset Railway.