Train Sim World 3: DB BR 155
1960'ların ortalarında yük taşımacılığı talepleri ve elektrikleşme yayılımı arttıkça, Deutsche Reichsbahn'ın yük lokomotiflerinden oluşan mevcut filosunun artık görevi tek başına üstlenemeyeceği oldukça belirgin bir hale geldi; bunun yanı sıra, İkinci Dünya Savaşı'ndan önceki günlere dayanan hareket gücünün değiştirilmesi için ciddi bir ihtiyaç vardı. Bu, yeni bir elektrikli lokomotifin gerektiği anlamına geldi.