Zdobywaj amerykańskie góry, transportując olbrzymie ładunki pociągami przemysłowymi, w rekordowym czasie dostarczaj do pracy i szkoły mieszkańców stolicy Wielkiej Brytanii, a także pędź od landu do landu na pokładzie niemieckiej szybkiej kolei i mknij przez lata 50. ubiegłego wieku, prowadząc lokomotywę Jubilee Class po 58-kilometrowej trasie Spirit of Steam. Graj na własny sposób, korzystając z kreatywnych narzędzi. Opanuj jeszcze więcej maszyn w Train Sim World 3: Deluxe Edition.
Transportuj kontenery przez przełęcz Cajon Pass za pomocą lokomotywy ES44C4. Doświadcz prędkości 280 km/h w ICE 1 kursującym między Kassel a Würzburgiem. Wyjedź z Londynu najszybszym brytyjskim pociągiem, Class 395. Cofnij się do schyłku epoki pary w latach 50. ubiegłego wieku i zobacz, co oferuje lokomotywa Jubilee Class.
Na każdej trasie prowadzić możesz wiele pociągów. Kontynuuj przygodę, tworząc własne scenariusze i barwy, a następnie dziel się nimi w Creators Club.Zachowasz również zgromadzoną kolekcję zawartości. W Train Sim World 3 dostępna jest cała zawartość Train Sim World 2.