Endüstrinin ana yük taşıyıcıları ile inanılmaz tonajları taşırken Amerika dağlarını fethet, Britanya başkentinin işçilerini rekor sürede işe yetiştir, Alman yüksek hızlı trenleri ile eyaletler arası yarışa katıl ve 58 km'lik (36 mil) Spirit of Steam boyunca Jubilee Class'ta 1950'leri keşfet. Yaratıcı araçlar ile kendi tarzında oyna. Train Sim World 3: Deluxe Edition ile daha fazla makinede ustalaş.
ES44C4 ile konteynırları Cajon Pass boyunca taşı. Kassel ve Würzburg arasında ICE 1 ile 280 km/s hızı deneyimle. Londra'dan yola çıkarak Britanya'nın en hızlı treni Class 395'i sür. 1950'lerin buharlı dönemine git ve Jubilee Class'ı keşfet.
Her rotada birden fazla treni deneyimle. Bu deneyimi genişletmek için kendi senaryolarını ve kaplamalarını özelleştir, ardından bunları Creators Club'da paylaş.Koleksiyonun da seninle birlikte geliyor. Train Sim World 2 içeriğinin tamamı, Train Sim World 3'te oynanabilir olarak yer alacak.