Endüstrinin ana yük taşıyıcıları ile inanılmaz tonajları taşırken Amerika dağlarını fethet, Britanya başkentinin işçilerini rekor sürede işe yetiştir, Alman yüksek hızlı trenleri ile eyaletler arası yarışa katıl. Yaratıcı araçlar ile kendi tarzında oyna. Train Sim World 3: Standard Edition ile makinede ustalaş.
Kendini belli eden BNSF kaplamasına ve 4.400 beygir gücüne sahip bir canavar olan ES44C4 ile Kaliforniya çöllerinde ve dağlarında yüzlerce konteynırı taşı. Hessen ve Bavyera kırsallarında ilerlerken Almanya'nın ilk gerçek yüksek hızlı treni ICE 1 ile 280 km/s hızın heyecanını deneyimle. Yolcuları 225 km/s (140 mph) hız ile Londra'ya götürüp getiren Britanya'nın en hızlı treni Class 395 'Javelin' ile keskinliği ve beceriyi bir araya getir.
Rotada yer alan birden fazla trenle sunulan deneyimin bir sonu yok. Ayrıca bu deneyimi, Senaryo Planlayıcı (Scenario Planner) ve Kaplama Tasarımcısı (Livery Designer) ile kendi maceranı yaratarak genişletebilirsin. Trenleri istediğin gibi boya ve Off the Rails modu ile istediğin rotada sür, ardından yarattıklarını Creators Club'da paylaş.
Koleksiyonun da seninle birlikte geliyor. Train Sim World 2 içeriğinin tamamı, Train Sim World 3'te oynanabilir olarak yer alacak ve henüz keşfetmediğin herhangi bir Eklenti istediğin zaman eklenebilecek.