1950'lerde geliştirilen İngiliz Elektrikli Type 1, British Railways'in dizelleşmeye giden yolundaki ilk büyük adımdı. Pek çok deneme ve başarısızlıktan sonra Type 1 1000 hp (746 kW) gücünde bir lokomotif ile umut vadetti ve 1957 ile 1968 arasında toplamda 228 tane üretildi.