C40-8W firmy General Electric (znana powszechnie jako Dash 8-40CW) była produkowana w zakładzie GE w Erie w Pensylwanii w latach 1989–1994. Firma GE wyprodukowała 847 tych sześcioosiowych (C-C) lokomotyw dieslowskich o mocy 4 tys. KM, napędzanych przez wydajny silnik czterosuwowy 7FDL16. C40-8W to przykład ewolucji zaawansowanych silników wysokoprężnych GE, która rozpoczęła się od serii Dash 7. Jej najbardziej charakterystyczną cechą wizualną jest stylowa „północnoamerykańska kabina”.