DR planowało włączyć do pracy sześcioosiową lokomotywę, która z łatwością upora się z każdym rodzajem taboru, zarówno towarowego, jak i pasażerskiego, a ponadto posiadać będzie lekką, stalową obudowę i ergonomiczną kabinę maszynisty. Nowe lokomotywy Co'Co' ochrzczono tytułem E 51, a produkcja ich pierwszych prototypów rozpoczęła się na początku lat 70. XX wieku. W 1974 roku, gdy zakończono prace nad prototypami nowej maszyny, nazywano je mianem DR BR 250.