Daha ağır işlemesi ve karşıdan gelen trenler için geçiş önceliği döngüleri içermesiyle diğer rotalardan ayrılan Maintalbahn ile Almanya'nın bu tek hatlı demiryolu üzerinde seferler düzenle. Aschaffenburg ve Miltenberg arası yolcu taşımanın yanı sıra yerel sanayi bölgelerinden ve Main Nehri limanından aldığın yükleri taşı.