Siemens'in Vectron ürün hattı lokomotifleri; Avrupalı demiryolu işletmecilerinin her türlü ihtiyacına uygun, birden çok çalışma moduna sahip ve modüler bir platform olmak üzere tasarlanmıştır. Bugüne kadar sayısı 50'yi geçen birbirinden farklı şirketlerin toplamda 2.000'den fazla sayıda verdiği siparişler ile Vectron lokomotifleri, tüm demiryolu hayranlarının aşina olduğu popüler bir ürün hattı haline gelmiştir.