The 1980s beckon and bumpy rides abound in Britain’s longest-serving “stop gap”, the Class 142 in Blackpool Branches: Preston - Blackpool & Ormskirk. Designed as a cheap replacement for heritage DMUs, the “Pacer” would go on to serve regional networks for over 3 decades. Return to the days when the Pacer was brand new on local services in Lancashire.