The KWA Warwell wagon was introduced to the UK amidst the Second World War. These wagons feature a low profile for being laden with large equipment while keeping within Britain’s restrictive loading gauge. The days of mass-importing Sherman tanks from across the pond have long since passed , but the railways still provide a vital role in modern national security. Rail-served Ministry of Defence sites are still dotted about the country to this day, and many pieces of equipment are still transported between them.
Across a new selection of scenarios, take on the task of hauling MoD equipment along two routes and two eras. Dodge modern Great Western Express commuter traffic on military movements between Reading and Acton Main Line, and brush up on 1980s nostalgia by shifting equipment over Shap. GWE scenarios use the Class 66 included in this pack, WCML: Preston - Carlisle scenarios use its own Class 47 locos.
Military services can be found in their own WCML Preston - Carlisle timetable, as well as in the base Great Western Express timetable.
With Free Roam and Formation Designer, embark across any route of your choosing to deliver dutiful equipment. Put your fleet of locomotives to the test on the vital flow of secretive defensive freight.
Please Note: For the full experience, we recommend you own Train Sim World 5: Great Western Express and WCML: Preston - Carlisle which are available as separate purchases.
Despite the name and nature of this Add-On, no weapons or conflicts are represented or referenced in-game.