Trasa Cathcart Circle Line powstała pod koniec XIX wieku, a w 1903 roku działały już jej odnogi Newton i Neilston oraz sama tworząca pętlę trasa. Cała sieć to do dziś kluczowa część połączeń komunikacji lokalnej Strathclyde.