Cathcart Circle Line, Newton ve Neilston yan hatlarıyla geçmişi 1800'lü yılların sonlarına kadar uzanan bir hat olup, çemberin kendisi 1903 yılında tamamlanmıştır. Tüm hat, günümüzde hâlâ Strathclyde banliyö ağının temel bir parçası olmayı sürdürüyor.