DB BR 101 to klasyk wśród nowoczesnych niemieckich lokomotyw elektrycznych. Dziedzictwo tej maszyny obejmuje niektóre z najbardziej rewolucyjnych projektów w kraju, a dziś kontynuuje ona swoją zaszczytną służbę, jeżdżąc codziennie po całej sieci kolei Deutsche Bahn.