DB BR 101, ülkenin en devrimci tasarımlarından bazılarını kapsayan geçmişi ile Almanya'nın modern elektrikli lokomotifleri arasında bir klasiktir ve Deutsche Bahn ağında her gün hizmet vermeye devam ederek bu onuru sürdürmektedir.