A retro loco adorned in western green arrives in Train Sim World 5. 47484 was a rare catch in the British Rail days thanks to its ornate furnishings and distinct heritage livery. Despite declining into disarray, this fallen legend springs back to life for modern railtour duty, courtesy of Athena Simulations.
Built in 1965, 47484 was one of over 500 of the “Brush Type 4s” in British Rail service. Assigned to depots throughout the country, 484 spent much of its working years on BR’s Western Region and was aptly named after renowned railway engineer, Isambard Kingdom Brunel.
In 1985, in accordance with the 150th anniversary of the Great Western Railway, a striking coat of GWR green was applied onto 47484. Finished with stylish numberplates and pinstripe lining, 47484 stood out as an exemplary member of the fleet, was often used for special duties, and gained a following among enthusiasts.
Unfortunately, this stature did not secure a bright future. 484’s green became grime, and its reflection turned to rust when it was eventually put into long-term storage, with no promise of when it may return to its former glory.
With Athena Simulations’ Train Sim World 5: ECML Diesel Railtour Pack, 47484 returns to the rails in a virtually restored condition. Experience a former icon as if it was running today, embarking on railtours along the East Coast Main Line, and beyond with Free Roam. Also featuring is the Class 40 and Class 45 for a triple bill of locomotive action!