Sprawling rails, stations galore & services in all directions – welcome to the S-Bahn Rhein-Main in Train Sim World 5! From the complex Frankfurt Hbf, depart westbound for Wiesbaden along 3 distinct lines and keep the city moving with the DB BR 430.
Sprawling rails, stations galore and services in all directions – welcome to the Frankfurt S-Bahn: S1, S8 & S9 in Train Sim World 5!
The S-Bahn Rhein-Main came about in the late 1970s, when various routes out of Frankfurt were brought together as a single network. Also built and added onto the network was a connection to Frankfurt Airport, both the S-Bahn itself in 1980, and long-distance trains in 1999.
Over time, many additions and modifications have been made to the network to match increasing demand. In 2018, multiple lines introduced nightly operations, offering 24/7 service in and out of bustling Frankfurt.
In Train Sim World 5, depart westbound from Frankfurt Hbf, including its subterranean platforms, and embark on a multitude of journeys. Be it day or night, drive S1 services along the north face of the Main river or take the S8 and S9 via the airport on criss-crossing paths along the Rhine, and converge under the historic roof of Wiesbaden Hbf. Drive the modern DB BR 430 on the many hundreds of services that keep the commuters of Hesse on the move.
With Free Roam, explore the multiple paths along each line in your favourite traction, and go the distance with Route Hopping; a monumental 320km journey awaits between Koblenz and Kassel across 4 routes!