Horseshoe Curve! In American railroading, there are few places that evoke more history and drama. Horseshoe Curve was J. Edgar Thompson’s engineering marvel and the signature achievement of the great Pennsylvania Railroad’s 1850s crossing of the Allegheny Mountains. And now, as today operated by railroading giant Norfolk Southern, Horseshoe Curve comes to Train Sim World 2!
. All the legendary features of this great American railroad – the fabulous, 1.8 percent, 2,375-foot-long curve at Kittanning Point, massive Juniata Shops in Altoona, the Gallitzin Tunnels, the steep and treacherous “Slide” east from the summit, the helper station at Cresson, and more, come to life in the route!