Pendlere i Greater Manchester-området, som benytter Northern Trains, kan benytte flere linjer og stå af på alle stationer lige fra Picadilly til den moderne lufthavnsstation. Oplev en række forskellige tjenester med Alan Thomson Simulations første rute i Train Sim World 5.
Dette jernbanenetværk har en kompleks historie, hvor linjerne, der betjener hjertet af Manchester, har eksisteret 1840'erne. Hovedlinjen gennem Stockport blev etableret som en vigtig hovedrute og blev hurtigt overbelastet. I begyndelsen af 1900-tallet blev den suppleret med Styal Line, som er en alternativ strækning mellem Wilmslow og Manchester. I 1993 blev der bygget en sidebane fra denne nye linje til Manchesters lufthavn, hvor togene kørte direkte under flyenes rute og lige ved siden af EGCC's anden lufthavnsterminal.
I Train Sim World 5: Manchester Airport Commuter får du travlt med at køre de hyppige Northern Trains-tog. Oplev BR Class 323 som enten lokomotiv- eller togfører fra Alderley Edge til Manchester via Stockport eller via trekantskrydset til lufthavnen. Udforsk den utroligt detaljerede rute med to køreplaner, og oplev den travle mandag til lørdag-køreplan, herunder godstransport, samt de alternative søndagsmønstre.
Med køreplaner i forskellige niveauer kan du opleve ruten med Avanti West Coast Pendolino og hoppe mellem ruter for at forlænge din vagt på den idylliske Glossop Line (andet indhold skal købes separat).