Dari stesen Piccadilly yang rumit ke hentian lapangan terbang moden, berbilang cantuman laluan untuk menyediakan perkhidmatan bagi komuter Greater Manchester menaiki Northern Train. Terokai kepelbagaian perkhidmatan dan butiran stesen yang terperinci dengan laluan pertama Simulasi Alan Thomson dalam Train Sim World 5.
Rangkaian rel kereta api dengan sejarah yang rumit, lalaun yang menjadi pusat perkhidmatan Manchester seawal tahun 1840-an. Barisan utama melalui Stockport diwujudkan sebagai laluan pengangkutan utama dan tidak lama selepas itu menjadi terlalu sesak. Ia telah ditambah pada awal tahun 1900-an, dengan penambahan Laluan Styal, laluan alternatif antara Wilmslow dengan Manchester. Pada tahun 1993, taji dibina di laluan baharu ini untuk menyediakan perkhidmatan bagi Lapangan Terbang Manchester, menerima kereta api terus di bawah laluan penerbangan dan di sebelah terminal udara kedua EGCC.