The Mittenwaldbahn traverses the Alps between Bavaria, Germany and Tyrol, Austria. The line was opened in 1912 and was planned to be electrified from the start, to make tackling the route much easier.
In Train Sim World 5, become a driver or conductor aboard both ÖBB and DBB services. Set in 1989, scale the mountains in the ÖBB 1020 “Krokodil”. Turn the control wheel and see the taps moving in the machine room as you transport ski tourists and local freight. Accompanying the croc is the BR 111, a classic that’s capable of climbing for the border with long-distance intercity stock in-tow.