Embark on varied passenger services along the scenic Pfälzische Ludwigsbahn in Train Sim World 5! From local S-Bahn to meandering ICE traffic, enjoy a mixed pace on the rails between Kaiserslautern and the busy hub of Mannheim.
The Pfälzische Ludwigsbahn has 2 distinct halves; straight and level tracks rule the way between Mannheim and Neustadt, immediately after which, a wall of forest punctuates the start of tight curves and close-up valleys, the rails gradually making their way further west to Kaiserslautern.
In Train Sim World 5, become a driver or conductor aboard DB passenger services, and explore the sights of this quaint line. Set in the early 2010s, the route features the newly built third track between Ludswighafen and Limburgerhof, and has ruling speeds of 160 km/h.
Employ the BR 425 on Rhein-Neckar S-Bahn services, snake along the rails in the ICE 3M, and shuttle along in the classic BR 111. An ensemble of stock making for a jumbled experience on the scenic Pfälzische Ludwigsbahn.