Tilt your way in and out of the capital on the busiest services in the UK. The Class 390 Pendolino swings into action with Train Sim World 5, sporting the teal and tango tones of Avanti West Coast, and racing along the thrilling West Coast Main Line!
A modern legend of Britain’s rails arrives for duty along the West Coast Main Line; enter the Pendolino! The Class 390 was part of a visionary project to overhaul the busiest and most congested services that run between London and Glasgow.
Utilising innovative tilting technology, the Class 390 Pendolino revolutionised travel by leaning into corners – maintaining passenger comfort at higher speeds along the twisting bends of the WCML.
Climb into the cab of the legendary Pendolino and embark on super-fast, tilting service on the West Coast Main Line. As an Avanti West Coast driver or conductor, get familiar with the unique operating practices of a high-spec, inter-city unit, and enjoy life from a new angle as you lean round the bends into London Euston.