Race your way up and down the West Coast Main Line in Avanti West Coast’s newest train; the Class 805 Evero! From accelerating out of Euston to whizzing through the Staffordshire curves, all-new & modern bi-mode action awaits in Train Sim World, courtesy of All Aboard Studios.
Avanti West Coast’s fleet of 13 Class 805s were ordered to replace their Voyagers, with their modern bi-mode technology allowing for Chester and North Wales services to use overhead power where possible, as well as boosting capacity elsewhere on the West Coast Main Line.
In Train Sim World 6, accelerate along the West Coast Main Line aboard Avanti West Coast’s brand-new bi-mode unit! Featuring two 2025-era timetables, run the Class 805 out of Wembley Depot and across the action-packed stretch between London and Milton Keynes, or weave around the Staffordshire countryside to Crewe.
The BR Class 805 is part of the AT300 family - which since 2017 - has been established as the mainstay traction for long-distance services between England, Wales and Scotland. Avanti West Coast’s Evero is the latest innovation of the fleet, featuring a familiar shell, but with a much more ergonomic interior, refined cab, optimised kitchen space, and comfortable first class section, with the rest of the train prioritising a much-welcomed capacity upgrade on the WCML.
Please Note: For the full experience, we recommend you own Train Sim World 6: WCML London - Milton Keynes and/or WCML Birmingham - Crewe which are available as separate purchases.