Go beyond the boundaries of Nahverkehr Dresden and accelerate westbound all the way to Leipzig in Train Sim World 6. Drive modern ICE, regional and freight traffic along the oldest long-distance railway in Germany.
Built in 1839, the Leipzig-Dresden railway was the first long-distance line in Germany, and one of the oldest in the country. Over time the line earned a reputation for being one of the busiest as well, and its age meant it has seen many improvements to keep up with demand. Today, it is a modern commuter network and LZB-equipped intercity line in one.
Variety abounds for such a diverse network, with multiple trains operating different services, and on diverging lines. The innovative ICE-T is the main express traffic between Dresden and Leipzig, using the avoiding line in the East and LZB in the West. Regional services are often handled with the iconic BR 442, which also operated local services towards Großenhain. Loco-hauled Dostos get double duty, operating both regional and S-bahn S1 services.
In Train Sim World 6, become a driver or conductor aboard DB ICE and regional services. Wind through the multiple paths from Dresden to Riesa, then keep the journey going with a high-speed dash to Leipzig. Drive freight, serve industries and navigate the large Friedrichstadt yard. Operate local S-Bahn trains to Meißen.
Additional timetable layers adding playable IC traffic using the original DB BR 101, Leipzig S-Bahn traffic using the BR 1442, and extra freight services with the Railpool Vectron and DB BR 294 (each available separately)