Rejs ud over grænserne for Nahverkehr Dresden, og accelerer vestpå hele vejen til Leipzig i Train Sim World 6. Kør moderne ICE-, regional- og godstrafik langs den ældste fjernbane i Tyskland.
Leipzig-Dresden-jernbanen blev bygget i 1839 og var den første fjernbanestrækning i Tyskland og er i dag en af de ældste i landet. Med tiden fik strækningen også ry for at være en af de travleste, og dens alder betyder, at den har gennemgået mange forbedringer for at kunne følge med efterspørgslen. I dag er den både et moderne pendlernetværk og en LZB-udstyret intercity-linje i ét.
Der er masser af variation på et så mangfoldigt netværk, med flere tog, der kører forskellige ruter og på divergerende strækninger. Det innovative ICE-T er den primære eksprestrafik mellem Dresden og Leipzig, der bruger omfartssporet i øst og LZB i vest. Regionalruterne betjenes ofte af den ikoniske BR 442, som også har kørt lokale ruter mod Großenhain. De lokomotivtrukne Dosto-vogne har dobbeltfunktioner og kører både regional- og S-Bahn S1-ruter.
I Train Sim World 6 kan du blive lokomotivfører eller konduktør ombord på DB's ICE- og regionalruter. Sno dig gennem de mange spor fra Dresden til Riesa, og fortsæt rejsen med en højhastighedstur til Leipzig. Kør gods, betjen industrien, og naviger på den store godsbanegård i Friedrichstad. Kør lokale S-Bahn-tog til Meißen.
Yderligere køreplanslag, der tilføjer spilbar IC-trafik med den originale DB BR 101, Leipzig S-Bahn-trafik med BR 1442 og ekstra godstjenester med Railpool Vectron og DB BR 294 (hver skal købes separat)