Pep up operations on the South Coast of England with the classic BR Class 313/2, adorned in the distinctive Southern Coastway livery and ready to serve Brighton, Seaford and beyond in Train Sim World: East Coastway Remastered.
The units arrived on the Southern Coastway routes in May 2010, working Lewes shuttles, services to Seaford, and in the peak could reach as far as Eastbourne. With the withdrawal of their Great Northern counterparts, and the retirement of the Class 483 on the Isle of Wight, the Southern Class 313s became the oldest EMUs in service in the country for 2 years until their own retirement in 2023.
Now updated to support the East Coastway Remaster, enjoy the Class 313 in a whole new light! Take a break from driving and serve the south on guard duties, listen out for onboard announcements, and feel a new spring in your step with dynamic suspension.