Oplev den klassiske britiske AC-trækkraft med den ikoniske BR-klasse 86/2 fra Just Trains. 86’eren giver ekstra udfordringer på den fantastiske WCML: Preston-Carlisle-rute og helt ny variation i form af British Rails allestedsnærværende BR Mk2F-vogne med klimaanlæg samt den efterspurgte Mk1 RMB-spisevogn!
Klasse 86 blev taget i brug i midten af 1960’erne efter flere års test af forskellige design og skulle køre på den nyligt elektrificerede West Coast Main Line. Den var oprindelig kendt som AL6 og blev verdens første masseproducerede AC-lokomotiv til den nye flåde, og den blev bygget i 100 eksemplarer.
Efter et stykke tid blev ophænget kontrolleret med henblik på at løse problemer med ujævn kørsel og slid på skinnerne, og disse ændringer resulterede i det, der nu kendes som klasse 86/2-underklassen. Klasse 86/2, som var forgængeren til klasse 87, havde færre hestekræfter og kunne nå en topfart på 160 km/t, hvilket gør den mere udfordrende at køre. Blandt de andre forskelle fra 87’eren kan nævnes de pladetildækkede kendingsbogstaver foran og det karakteristiske tredobbelte vindspejl.
I Train Sim World giver klasse 86/2 masser af variation til WCML: Preston-Carlisle-ruten. 86’eren kan bruges til ruter på tværs af landet, og det samme kan de helt nye vogne! Mk2’erne med klimaanlæg var flagskibet i serierne af langdistance-passagertog efter deres introduktion i 1970’erne, og de har været i brug lige siden til både togruter, sporarbejde og udflugter. Den nye Mk1 RMB, der stiller sulten hos British Rails passagerer, er også inkluderet. Hvad med en sandwich?
Tag 86’eren på en tur i 5 nye scenarier, eller test den til det yderste med Free Roam på enhver rute. Kombiner de nye Mk2F’er og RMB-spisevognen med din togsamling i Formation Designer, og lav dine helt egne jernbaneudflugter.