Oplev moderne godstransport med et af Storbritanniens mest ikoniske elektriske lokomotiver – BR Class 90 – og tag styringen over pantografdrevne containertog, og glid af sted på den travle WCML. Den populære Class 90 gør sit indtog i Train Sim World.
Class 90 bygger på British Rails avancerede vekselstrømsteknologi og gik oprindeligt under betegnelsen Class 87/2. Ellokomotivet blev udviklet for at opdatere Storbritanniens elektriske rullende materiel, da den udbredte elektrificering havde overhalet produktionen af klassiske lokomotiver. 87/2-systemet blev anset for at være en måde, hvorpå man hurtigt kunne anskaffe en ekstra flåde af moderniserede lokomotiver baseret på et vellykket koncept, men det blev omklassificeret, da designet ændrede sig markant. Den resulterende flåde på 50 lokomotiver blev et af de mest ikoniske elektriske design i British Rail-æraen.
I Train Sim World 6 kan du træde ind i det ergonomiske og strømlinede førerhus på Class 90 og tage ansvaret for de vigtige afgange fra Wembley langs West Coast Main Line. Nyd komforten ved 1980'ernes teknologi med hastighedsindstilling og tyristorstyrede traktionsmotorer, mens du transporterer vigtigt containergods gennem den travle pendlertrafik.
I samarbejde med ANDGAMES og Imbue præsenterer Alan Thomson Sim Class 90 med to moderne operatører i hele 5 forskellige bemalinger! Fra det iøjnefaldende DB Cargo til den ikoniske Freightliner – vælg din foretrukne godstransport på tværs af WCML i Train Sim World. Med Free Roam og Formation Designer kan du sætte 90'eren i drift på enhver rute og med hvilket som helst rullende materiel, du ønsker.