The FNA-D Wagon has been in use in one form or another since the 1970s. Their role is simple; safely carry nuclear flasks between power stations and processing centres across the UK. This important task has made them a popular and rare catch for enthusiasts, and despite the reduction in nuclear power plants since the millennium, the FNA-Ds can still be seen in use to this day.
Due to the volatile nature of their cargo, Nuclear trains are often operated with multiple locomotives at once. The modernised Class 20/3 was one such type of locomotive assigned to the role. Bookending the FNAs between locos protects them against any direct impact, and additional diesel engines added contingency in case of a failure. Wherever possible, the Nuclear train must remain moving and is given high priority across the network.
Across a new selection of scenarios and timetable services, take on the task of hauling nuclear flask trains along two routes and two eras. Weave between modern WCML commuter traffic on trips between Wembley and Milton Keynes in the Class 20, and fuel 1980s nostalgia by shifting spent goods over Shap with the route’s own Class 47.
With Free Roam and Formation Designer, embark across any route of your choosing in the modernised Class 20, be it as a nuclear train, or an enthusiast excursion!
Please Note: For the full experience, we recommend you own Train Sim World 6: WCML: London - Milton Keynes and/or WCML: Preston - Carlisle which are available as separate purchases.