Discover different freight traffic with Skyhook Games’ Cargo Line for Train Sim World. In Volume 6, hop to the mainland-side of the channel for the first ever German Cargo Line! Don’t let the pressure get to you as you turn up the heat and fuel flowing industry with Zags Gas Tankers in-tow. Get kinetic across the rails of the Ludswigbahn, from Mannheim movements to Kaiserslautern chaos!
Fuelling the cogs of the modern world, the transportation of liquefied, gas products is a common sight in many countries. With hazardous and flammable goods in-tow, it takes a robust fleet of equipment to ensure the contents are protected no matter the conditions. In 2023, Skyhook Games’ Cargo Line series debuted with the UK-based TEA tanker wagon, and now, volumes later, Cargo Line arrives on German tracks for the first time, once again, with the role of hauling heavy gaseous goods.
The Zags Gas Tanker wagon featured in Cargo Line Vol. 6 is the 110m³ variety in plain white and orange stripe livery, adorning the logo of VTG, widespread wagon owner and leaser throughout Europe. The wagon consists of a main barrel supported by a longitudinal frame mounted on two wheeled bogies and features an access walkway at one end with conventional draw gear and buffers located at both ends.
Through a new selection of scenarios and timetable services, take on the task of hauling gas-laden tankers, and returning empty ones too, across the varied and rustic rails of Rhineland-Palatinate. Through a new selection of scenarios and timetable services, take on the task of hauling gas-laden tankers, and returning empty ones too, across the varied and rustic rails of Rhineland-Palatinate.
With Free Roam and Formation Designer, pick your poison of any locomotive in your collection, and challenge yourself by hauling heavy trains across European rails.
An additional timetable layer, adding 12 services with the DB BR 185, with other locomotives (available separately)