Gerabak bertulang intermodal FCA diperkenalkan di UK pada tahun 2000. Armada dengan kira-kira 400 gerabak ini, diatur secara berpasangan, boleh membawa pelbagai muatan berasaskan kontena dan digunakan di seluruh negara. Kapal membawa dan mengeksport kontena melalui laut, tetapi perjalanan antara pelabuhan dan pelanggan dilakukan melalui landasan. Dalam Train Sim World 5, gerabak FCA menampilkan muatan kontena dinamik dengan pelbagai saiz dan warna.
Dalam pilihan senario baharu, ambil tugasan menarik kontena di sepanjang dua laluan utama Britain — East Coast Main Line dan West Coast Main Line. Jalankan operasi di antara trafik komuter London Euston, dan lalui Midlands ketika kereta api Azuma melintasi anda. Setiap laluan mempunyai versi jadual waktu tersendiri, menggantikan kereta api kargo kontena FKA asal dengan gabungan realistik kereta api FCA dan FKA. Kandungan Cargo Line sebelumnya juga disertakan dalam jadual waktu ini.