KWA Warwell-vognen blev introduceret i Storbritannien under 2. verdenskrig. Disse vogne har en lav profil, så de kan lastes med stort udstyr og samtidig overholde Storbritanniens restriktive lastprofil. Den tid, hvor man importerede Sherman-kampvogne i massevis fra den anden side af Atlanten er for længst forbi, men jernbanerne spiller stadig en vigtig rolle i den moderne nationale sikkerhed. Forsvarsministeriets anlæg med jernbaneforbindelse er stadig spredt over hele landet, og meget udstyr transporteres stadig mellem dem.
I et nyt udvalg af scenarier påtager du dig opgaven med at transportere udstyr fra Forsvarsministeriet ad to ruter og i to æraer. Undgå den moderne Great Western Express-pendlertrafik på militære transporter mellem Reading og Acton Main Line, og genoplev 1980'ernes nostalgi ved at flytte udstyr gennem Shap. GWE-scenarierne bruger Class 66-lokomotiver, der er inkluderet i denne pakke, mens WCML: Preston - Carlisle-scenarierne bruger deres egne Class 47-lokomotiver.
Militære tjenester kan findes i deres egen WCML Preston - Carlisle-køreplan samt i den grundlæggende Great Western Express-køreplan.
Med Free Roam og Formation Designer kan du begive dig ud på en hvilken som helst rute efter eget valg for at levere det nødvendige udstyr. Se hvad din lokomotivflåde duer til med den vigtige transport af hemmeligt forsvarsgods.
Bemærk: For at få den fulde oplevelse anbefaler vi, at du ejer Train Sim World 5: Great Western Express og WCML: Preston - Carlisle, som kan købes separat.