Gerabak KWA Warwell diperkenalkan di UK semasa Perang Dunia Kedua. Gerabak ini direka dengan profil rendah bagi membawa peralatan besar sambil mengekalkan saiz yang sesuai dengan piawaian muatan ketat Britain. Hari-hari mengangkut kereta kebal Sherman dari seberang lautan sudah lama berlalu, namun landasan kereta api masih memainkan peranan penting dalam keselamatan negara moden. Tapak Kementerian Pertahanan (MoD) yang masih mendapat khidmat rangkaian kereta api masih terdapat di seluruh negara hingga hari ini, dan banyak peralatan masih diangkut antara tapak-tapak ini.
Dalam pilihan baharu senario, ambil tugasan menarik peralatan MoD merentasi dua laluan dan dua era berbeza. Elakkan trafik komuter moden Great Western Express semasa penghantaran ketenteraan antara Reading dan Acton Main Line, dan nikmati nostalgia 1980-an dengan mengangkut peralatan di sepanjang Shap. Senario GWE menggunakan Class 66 yang disertakan dalam pek ini, manakala senario WCML: Preston – Carlisle menggunakan lokomotif Class 47 tersendiri.
Dengan Free Roam dan Formation Designer, mulakan perjalanan ke mana-mana laluan pilihan anda untuk menghantar peralatan pertahanan. Uji kekuatan armada lokomotif anda dalam pergerakan penting kargo pertahanan rahsia ini.