Dibangunkan untuk Train Sim World 2, General Electric C40-8W sangat terperinci dan dilengkapi kawalan serta prestasi operasi yang realistik. Lokomotif berkuasa ini memakai livery YN2 CSX yang menarik dan sesuai digunakan secara asli di Sand Patch Grade.