The BR 111 has been a regular feature on Germany’s railway network since the 1970s on both S-Bahn and InterCity services. It utilises a tap changer control system, bringing a different style of operation to that seen on contemporary locomotives.
Fittingly retro is also the n-Wagen, a single-deck fleet of passenger coaches complete with the Karlsruher Kopf cab car. Included in this pack, the BR 111 and the n-Wagen offer the chance to drive push/pull services along the Kinzigtalbahn.
Drive services from either cab or take on conductor duties! Also included are 3 new, engaging scenarios which offer additional challenges around Frankfurt.