Nikmati pemandangan Stuttgart dengan kelainan, ketika DB BR 147 moden dan serba baharu untuk Train Sim World mengubah jadual waktu kepada perspektif zaman moden. Daripada gerabak ergonomik kepada pembinaan beralun – jangkakan segala kemungkinan dalam pengalaman Frankenbahn baharu dengan lokomotif elektrik generasi terkini ini.
Mengikuti jejak siri lokomotif terdahulu seperti BR 145 dan 146, BR 147 mewakili iterasi terkini keluarga lokomotif yang sangat fleksibel yang telah beroperasi di seluruh Eropah sejak akhir 1990-an.
Menampilkan reka bentuk gerabak yang dibaharui semula berbanding gerabak yang lebih tua, dan binaan badan yang kelihatan lebih lasak, BR 147 menawarkan inovasi terkini, dengan pakej kawalan, fungsi dan daya tarikan yang dimodenkan, sambil menawarkan fleksibiliti yang sama yang telah dicuba dan diuji. DB BR 147 ialah lokomotif yang dibina untuk kegunaan penumpang, mampu bergerak selaju 160 km/j dan berguna pada perkhidmatan DB Regio di bandar-bandar besar, menggantikan kereta api lama pada laluan yang sibuk.
Tidak lupa juga jadual waktu moden serba baharu, yang melibatkan BR 147 digunakan pada pelbagai perkhidmatan serantau, menghadapi rintangan dan mengambil operasi unik dengan tiga senario, cabaran cuaca dan konvoi berbelit-belit menanti!