DB BR 182, bölge ya da kullanım amacı fark etmeksizin çeşitli görevler üstlenebilen bir lokomotif, ayrıca zamanının tüm güvenlik standartlarını ve teknolojisini de karşılıyor. Deutsche Bahn, "küresel" işleri için bu lokomotiflerden 25 adet sipariş vermişti, böylece Almanya ve Avusturya'da yolcu ve yük taşıma hizmetleri sunabileceği bir filo kurmuştu.