Diesel Legends of the Great Western tilbyder et nyt perspektiv fra togførerkabiner fra en svunden tid. Westerns og veteran-"slammers" regerede ubetinget i en tid før HST'ere og Turbos, og du kan få kontrol over disse forlængst udgåede linjer i Train Sim World.
Diesel Legends er fuldt kompatible med Great Western Express Remaster, og er blevet opdateret med forbedringer af belysning og materiel, remixet lyd, som også omfatter et nyt horn til Class 101, guard mode-funktionalitet, ekstra passagermeddelelser og meget mere.
Ejerne af Northern Trans-Pennine kan bruge den fantastiske Class 45 og Class 47 på ekspreslinjerne. Derudover kan ejerne af Tees Valley Line og Class 31 få en smagsprøve på de halvhurtige linjer, der kører mellem stationerne på de langsomme strækninger med kortere rangerede vogne.