Diesel Legends sepenuhnya serasi dengan Great Western Express Remaster, dan telah menerima kemas kini seperti peningkatan lampu dan bahan, bunyi yang disusun semula termasuk hon baharu untuk Class 101, fungsi guard mode, pengumuman penumpang pilihan dan banyak lagi!