Diesel Legends of the Great Western, geçmişin tren kabinlerinden bambaşka bir bakış sunuyor. HST ve Turbo modellerden önceki bir dönemde Western'ler ve eski çarpan kapılılar (slammers) hüküm sürüyordu. Şimdi sen de Train Sim World ile artık tarih olmuş bu hizmetlerin kontrolünü ele alabilirsin!
Diesel Legends, Great Western Express Remaster ile tamamen uyumludur. Ayrıca aydınlatma ve malzeme iyileştirmeleri, yeniden mikslenmiş sesler (Class 101 için yeni bir korna dahil), bekçi modu (guard mode), isteğe bağlı yolcu anonsları ve daha fazlası gibi güncellemeler eklendi.
Northern Trans-Pennine'a sahip olanlar güçlü Class 45 ve 47'leri ekspres hizmetlerde kullanabilir. Ayrıca Tees Valley Line ve Class 31'a sahip olanlar, daha az sayıda vagonla yavaş hatlardaki stoperler arasında mekik dokuyarak yarı hızlı hatların da tadını çıkarabilecekler.