Return to the seaside and take-in the views of the Sussex Coast as you’ve never seen it before in Train Sim World - the fan-favourite East Coastway route has been remastered!
The East Coastway route opened in stages, starting as early as 1846, as part of the growing network sprouting out of Brighton - Britain’s first rail-served seaside town. Reaching Eastbourne 3 years later, followed by the Seaford branch in 1864, the line’s purpose has been simple and consistent for over 160 years - the mass movement of people (and goods) to and from key coastal locations.
In Train Sim World 6, become a driver aboard the mixed-traffic duties of the East Coastway. Explore the network onboard a variety of services and visit three key seaside towns; Brighton, Eastbourne & Seaford. New for East Coastway Remastered: enjoy the route in a new light with volumetric skies and enhanced details throughout, including the disused Newhaven Marine platform, new foliage landscape materials, updated track ballast and rail shadows, and an accessible Lovers Walk Depot at Brighton.
Climb onboard the staple Southern BR Class 377/4 for a variety of semi-fast and stopping shuttles along the East Coastway; now featuring Guard Mode, suspension, announcements and more! Alternatively, rock up to Newhaven in the EWS BR Class 66 for heavy aggregate loading, the Class 66 has also been updated to newer standards. Get more Southern Coastway action with the Class 313 and Class 171 (each available separately) offering additional timetables.