Laluan komuter antara dua bandar utama Scotland sentiasa sibuk dan kerap digunakan. Sama pentingnya dengan pengendalian tren ialah penyelenggaraan landasan; trek mesti sentiasa dalam keadaan baik dan pilihan sandaran perlu disediakan sekiranya berlaku sebarang masalah.