Take on your next challenge and step into the ultimate level of simulation with the Expert DB BR 145 from TSG! It’s time for freight to get its study-level rendition in Train Sim World 6, complete with a whole suite of never-before-seen features!
The 1990s were a period of change for Germany’s railways, classic traction was being sidelined by new generations of motive power, and multiple manufacturers with competing ideologies were being merged under Adtranz. While the likes of intercity trains got the BR 101, originally an ABB design, one of the new arrivals for freight haulage was the BR 145, which was derived from an AEG prototype, the BR 128.
A total of 103 BR 145s would be built between 1997 and 2000, their sleek exteriors providing a stark contrast to the boxy standards of the previous generation. Meanwhile under the hood, with modern screens in the cab and powerful asynchronous electric motors, they started the transformation of Europe’s cargo-hauling fleet and went on to inspire the design of the iconic TRAXX family.
In Train Sim World 6, TSG’s Expert DB BR 145 features everything you love from the 101 including full internal simulation with machine room, interactive fuses and fault simulation, but there’s more! BRAND NEW to the BR 145, keep yourself busy outside the locomotive too with Expert Coupling; climb between the loco and wagons, pick up the chain and hook it up yourself - don’t forget to connect the brake pipes! Temperature simulation also affects the exterior; you may have to unfreeze the brakes in the cold. External fuses are also now simulated.
The BR 145 features not only the standard Deutsche Bahn livery, but RBH blue as well - a new freight brand for Train Sim World. The “NV” variant of DB BR 145 is also included representing their limited use as passenger locomotives. Brand new T3000e container flats also feature, alongside Expert-upgraded versions of existing and commonplace wagons; the Zacns, Habbiins and Sggmrss 90.