Fra TSG, holdet bag Expert DB BR 101, kan du nu tage din næste udfordring op og opleve simulering på højeste niveau med Expert DB BR 145! Nu får godstrafikken endelig en realistisk gengivelse på studieniveau i Train Sim World 6 med en række helt nye funktioner!
1990’erne var en periode med forandringer for de tyske jernbaner. Klassisk trækkraft blev gradvist udfaset til fordel for nye generationer af lokomotiver, og flere producenter med forskellige teknologiske tilgange blev samlet under Adtranz. Mens blandt andet intercitytogene fik tilføjet BR 101-modellen, som oprindeligt var et ABB-design, var en af de nye tilføjelser til godstrafikken BR 145, der var afledt af en AEG-prototype, BR 128.
I alt blev der bygget 103 BR 145-lokomotiver mellem 1997 og 2000, og deres strømlinede ydre stod i skarp kontrast til den forrige generations mere firkantede design. Samtidig begyndte de, med moderne skærme i førerrummet og kraftige asynkrone elmotorer, at forandre Europas godstogflåde og kom senere til at inspirere designet af den ikoniske TRAXX-familie.
I Train Sim World 6 indeholder TSG’s Expert DB BR 145 alt det, du kender og elsker fra 101’eren, inklusive fuld intern simulering med maskinrum, interaktive sikringer og fejlsimulering, men der er meget mere! HELT NYT for BR 145: Hold dig også beskæftiget uden for lokomotivet med Expert Coupling. Gå mellem lokomotivet og vognene, løft kæden, og kobl den selv på – og husk at forbinde bremserørene! Temperatursimulering påvirker også ydersiden, så i kulden kan det være nødvendigt at tø bremserne op. Udvendige sikringer er nu også simuleret.
BR 145 fås ikke kun i det klassiske Deutsche Bahn-design, men også i RBH-blå – et nyt godsmærke i Train Sim World. “NV”-varianten af DB BR 145 er også inkluderet og repræsenterer deres begrænsede anvendelse som passagerlokomotiver. Helt nye T3000e-container-fladvogne er også inkluderet, sammen med Expert-opgraderede versioner af eksisterende og almindelige godsvogne: Zacns, Habbiins og Sggmrss 90.