Secara keseluruhannya, lebih 2000 Vectron telah ditempah untuk digunakan oleh lebih 50 syarikat berbeza di seluruh Eropah. Ini menjadikan siri tersebut pemandangan yang terkenal dan biasa bagi semua peminat kereta api; walaupun spesifikasinya berbeza, semua orang mengenali Vectron!
FlixTrain, sebuah pengendali penumpang akses terbuka yang berpangkalan di Jerman, melengkapkan perjalanan rel sedia ada dengan perkhidmatan antara bandar tambahan di samping rakan sejajarnya berasaskan jalan raya, FlixBus. Mereka menyewa peralatan seperti Vectron daripada syarikat lain dan mengenakan corak hijau FlixTrain yang menyerlah. Vectron sangat sesuai untuk operasi FlixTrain dan digunakan di seluruh rangkaiannya, termasuk di sepanjang Kinzigtalbahn, digandingkan dengan gerabak Talbot yang telah dimodenkan.