Do użytku zamówiono łącznie 2000 Vectronów, które wykorzystuje ponad 50 firm w Europie. To sprawia, że ta rodzina jest dobrze znana wszystkim fanom kolei. Nawet jeśli specyfikacje designu są różne, to Vectronów nie da się pomylić z niczym innym!
FlixTrain, ogólnodostępny operator pasażerski z siedzibą w Niemczech, uzupełnia istniejące podróże kolejowe o dodatkowe usługi międzymiastowe, wspierając swój drogowy odpowiednik, FlixBus. FlixTrain wynajmuje od innych sprzęt, taki jak Vectron, po czym maluje go na żywy odcień zieleni, znak rozpoznawczy swojej firmy. Vectron świetnie się sprawdza w działalności o profilu takim, jak FlixTrain i jest używany w całej sieci, w tym wzdłuż Kinzigtalbahn, w towarzystwie zmodernizowanych wagonów Talbot.