Turn of the millennium traction awaits with the Frankenbahn. Transport freight and passengers along the banks of the Neckar and into Baden-Württemberg suburbia. Expect the unexpected with Stuttgart - Heilbronn; a retro arrival for Train Sim World 6.
What’s now known as the Frankenbahn was originally constructed as several railway lines throughout southwest Germany, the oldest of which was the Nordbahn which weaved out of Stuttgart, then ran north along the Neckar to Heilbronn. Since the 1840s, this line has been of key strategical importance and today sees vital commuter traffic as well as a wide variety of freight services.
In Train Sim World 6, become a driver aboard the mixed-traffic duties of the Frankenbahn. Set in the year 2000, recall the days when the millenium was new. See the classic layout and buildings of Stuttgart before its big rebuild, carefully traverse the Enzbrucke prior to its 2006 replacement, and of course, experience it all from backdated motive power.
Climb into classic traction such as the all-new DB BR 140 to embark on hefty cargo duties out of the massive Kornwestheim yard, or shuttle back and forth in regional services featuring the new Wittenberger Steuerwagen, powered by DB BR 111 traction. Hurry commuters along the busy Stuttgart S-Bahn with the DB BR 423. Shunt wagons around in the BR 363, or the iconic DB BR 294 (available separately).